Militavia - Katonai repülés és légvédelem

Utolsó kommentek:

Dead Man 2024.04.27. 00:22:43

@bz249: Egyszer kell betanítani, aztán az egyes gépekre már csak feltölteni kell az MI-pilótát, nem kell külön betanítani mindegyiket mint az emberi pilótákat. A fly by wire és a radarelemző rendszer is bonyolult döntéseket hoz nem egyszerűeket. Szimulációban már évekkel korábban is győzött le emberi pilótákat az MI, de épp a héten volt élő gyakorlat emberes és automata F-16-osok között. Még ember is ült az automata gépben, de már nem volt rá szükség.

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

bz249 2024.04.26. 17:18:08

@Dead Man: az MI-t nem tart evekig betanitani? Hol??

Raadasul az MI-nel nem illik keverni a tanulast es az akciot. Az MI nagyon ugyes egyszeru kornyezetben, de rossz, ha bonyolult donteseket kell hoznia.

(Amugy repulot mar igy is gep vezeti, meg a radart is gep elemzi ki, de azert nem veletlen, hogy a tenyleges donteshez meg kell a pilota)

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.26. 17:08:36

@Dead Man: Ez egy igen gyakori és totális téveszme, és mindig csodálkozom, hogy nem esik le a tantusz sokaknak.

Egy repülőgép soha nem fog még 12G-ket sem húzni kitartottan, mert nincs az a tolóerő hozzá, ami kéne. És értelmetlen is. Mert a rakéták túl sok G-t tudnak húzni, ha van elég sebességük.

Nézd meg a vadászgépek Ps görbéit. Közepes magasságban AA konfigban 5-6G tudnak vagy annyit sem. Ha gép tömege 2 tonnával lenne könnyebb, akkor is tized és 1 G nagyságrend többlet érhető el.

De majd lesz erről is videó, hogy miben tér el egy rakéta cl/cd értéke és mi a következménye az energiamendzsmentre.

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

Dead Man 2024.04.26. 10:22:01

Az MI gyors fejlődésével csak idő kérdése, hogy olyan modellt alkossanak ami eléri az emberi képesség szintjét ebben a feladatban is, onnantól kezdve pedig előnybe kerül a pilóta nélküli gép.

Nem kell kabin, nem kellenek kijelzők, kezelő felület, átlátszó ablakok, létfenntartó berendezések, katapultülés és a többi emberi kompromisszum. Lesz helyette egy doboz, ami nem ájul el 50G-től sem, nem tart évekig a betanítása, nem alszik, nem kér fizetést, nem gyászolja senki.

Bár kelleni fog emberes típus is speciális feladatokra, de légiharcban hatékony lehet a gép amivel nem szívesen szállnak majd szembe a pilóták.

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.25. 20:48:40

@Galaric: Ennyire sajnos nem vagyok képben a témával kapcsolatban. De, ha több száz J-11/15/16 gépet tudnak gyártani ÉS reptetni is, akkor nem lehet olyan borzasztó. Mert van bele elég erőforrás.

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

Galaric 2024.04.25. 20:17:34

Jó kis sorozat volt. :)
Két kérdésem lenne:
Sokszor visszatérő téma különböző fórumokon a kínai hajtóművek élettartama. Itt észlelhető már javulás vagy még mindig az orosz értékek alatt vannak?
Illetve a légiharc rakéták esetében ua. lenne a kérdés: Mennyire potensek?
Köszi, ha válaszolsz!

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.24. 16:20:54

@bz249: Szerintem kerekítési hiba az Excel táblában / vonalvastagságny a hatása. Mert a többi függesztmény és a szívócsatorna úgyis elintézi azt, hogy az RCS m2-es tartományban legyen.

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

bz249 2024.04.24. 13:53:19

A Superhornet elforgatott raketainditoinak nincs pozitiv hatasa a radarkeresztmetszetre - a raketak vezersikjai nem a radarra neznek? Vagy ilyen kis szögeknel ez nem szamit?

Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.22. 14:39:33

@Thészeusz: Ha nem felejtem el, akkor ma este felrakom tárhelyre. Privátba megy majd a link.

Bejegyzés: Szimulátor történelem - 11. rész

Trezor atya · http://utvesztox.blog.hu/ 2024.04.19. 08:05:15

Úgy tűnik, a kísérletezők is C64-es ACE-szel kezdték a pályafutásukat ??

Bejegyzés: Szimulátor történelem - 1. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.17. 09:53:25

@Thészeusz: Az EF2000-re van működő megoldásom, feltöltsem valahova? Legalábbis Win10 alatt jó volt. Bár letölthető ott, ahol a EF2000 közösségi remaster van hozzá install útmutató is.

Bejegyzés: Szimulátor történelem - 11. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.17. 09:06:21

@KLB80: A következő rész elvileg két hét múlva jöhet, ha nem lesz videópremier. Utána is készen van az anyag. Utána viszont 3 játékkal is repülni kéne valamikor... Csak mivel ez nem monetizált tartalom finoman szólva nincs magas prioritása ezeknek. Emiatt nem lesz gyors.

Bejegyzés: Szimulátor történelem - 14. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.17. 09:04:40

@Yaesu: Egy fórum válasz szerint a földi háború modellezésének magasabb szintje látszik a terméken, de ezt nem tudták már befejezni.

Bejegyzés: Szimulátor történelem - 14. rész

Yaesu 2024.04.15. 06:47:53

Azt lehet tudni, milyen fejlesztések maradtak ki a vegleges változatból?

Bejegyzés: Szimulátor történelem - 14. rész
süti beállítások módosítása