@bz249: Egyszer kell betanítani, aztán az egyes gépekre már csak feltölteni kell az MI-pilótát, nem kell külön betanítani mindegyiket mint az emberi pilótákat. A fly by wire és a radarelemző rendszer is bonyolult döntéseket hoz nem egyszerűeket. Szimulációban már évekkel korábban is győzött le emberi pilótákat az MI, de épp a héten volt élő gyakorlat emberes és automata F-16-osok között. Még ember is ült az automata gépben, de már nem volt rá szükség.
@Dead Man: Ez egy igen gyakori és totális téveszme, és mindig csodálkozom, hogy nem esik le a tantusz sokaknak.
Egy repülőgép soha nem fog még 12G-ket sem húzni kitartottan, mert nincs az a tolóerő hozzá, ami kéne. És értelmetlen is. Mert a rakéták túl sok G-t tudnak húzni, ha van elég sebességük.
Nézd meg a vadászgépek Ps görbéit. Közepes magasságban AA konfigban 5-6G tudnak vagy annyit sem. Ha gép tömege 2 tonnával lenne könnyebb, akkor is tized és 1 G nagyságrend többlet érhető el.
De majd lesz erről is videó, hogy miben tér el egy rakéta cl/cd értéke és mi a következménye az energiamendzsmentre.
Az MI gyors fejlődésével csak idő kérdése, hogy olyan modellt alkossanak ami eléri az emberi képesség szintjét ebben a feladatban is, onnantól kezdve pedig előnybe kerül a pilóta nélküli gép.
Nem kell kabin, nem kellenek kijelzők, kezelő felület, átlátszó ablakok, létfenntartó berendezések, katapultülés és a többi emberi kompromisszum. Lesz helyette egy doboz, ami nem ájul el 50G-től sem, nem tart évekig a betanítása, nem alszik, nem kér fizetést, nem gyászolja senki.
Bár kelleni fog emberes típus is speciális feladatokra, de légiharcban hatékony lehet a gép amivel nem szívesen szállnak majd szembe a pilóták.
@Galaric: Ennyire sajnos nem vagyok képben a témával kapcsolatban. De, ha több száz J-11/15/16 gépet tudnak gyártani ÉS reptetni is, akkor nem lehet olyan borzasztó. Mert van bele elég erőforrás.
Jó kis sorozat volt. :)
Két kérdésem lenne:
Sokszor visszatérő téma különböző fórumokon a kínai hajtóművek élettartama. Itt észlelhető már javulás vagy még mindig az orosz értékek alatt vannak?
Illetve a légiharc rakéták esetében ua. lenne a kérdés: Mennyire potensek?
Köszi, ha válaszolsz!
@bz249: Szerintem kerekítési hiba az Excel táblában / vonalvastagságny a hatása. Mert a többi függesztmény és a szívócsatorna úgyis elintézi azt, hogy az RCS m2-es tartományban legyen.
A Superhornet elforgatott raketainditoinak nincs pozitiv hatasa a radarkeresztmetszetre - a raketak vezersikjai nem a radarra neznek? Vagy ilyen kis szögeknel ez nem szamit?
@Thészeusz: Az EF2000-re van működő megoldásom, feltöltsem valahova? Legalábbis Win10 alatt jó volt. Bár letölthető ott, ahol a EF2000 közösségi remaster van hozzá install útmutató is.
@KLB80: A következő rész elvileg két hét múlva jöhet, ha nem lesz videópremier. Utána is készen van az anyag. Utána viszont 3 játékkal is repülni kéne valamikor... Csak mivel ez nem monetizált tartalom finoman szólva nincs magas prioritása ezeknek. Emiatt nem lesz gyors.
Militavia - Katonai repülés és légvédelem
Utolsó kommentek:
Dead Man 2024.04.27. 00:22:43
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
bz249 2024.04.26. 17:18:08
Raadasul az MI-nel nem illik keverni a tanulast es az akciot. Az MI nagyon ugyes egyszeru kornyezetben, de rossz, ha bonyolult donteseket kell hoznia.
(Amugy repulot mar igy is gep vezeti, meg a radart is gep elemzi ki, de azert nem veletlen, hogy a tenyleges donteshez meg kell a pilota)
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.26. 17:08:36
Egy repülőgép soha nem fog még 12G-ket sem húzni kitartottan, mert nincs az a tolóerő hozzá, ami kéne. És értelmetlen is. Mert a rakéták túl sok G-t tudnak húzni, ha van elég sebességük.
Nézd meg a vadászgépek Ps görbéit. Közepes magasságban AA konfigban 5-6G tudnak vagy annyit sem. Ha gép tömege 2 tonnával lenne könnyebb, akkor is tized és 1 G nagyságrend többlet érhető el.
De majd lesz erről is videó, hogy miben tér el egy rakéta cl/cd értéke és mi a következménye az energiamendzsmentre.
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
Dead Man 2024.04.26. 10:22:01
Nem kell kabin, nem kellenek kijelzők, kezelő felület, átlátszó ablakok, létfenntartó berendezések, katapultülés és a többi emberi kompromisszum. Lesz helyette egy doboz, ami nem ájul el 50G-től sem, nem tart évekig a betanítása, nem alszik, nem kér fizetést, nem gyászolja senki.
Bár kelleni fog emberes típus is speciális feladatokra, de légiharcban hatékony lehet a gép amivel nem szívesen szállnak majd szembe a pilóták.
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
Galaric 2024.04.26. 07:04:24
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.25. 20:48:40
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
Galaric 2024.04.25. 20:17:34
Két kérdésem lenne:
Sokszor visszatérő téma különböző fórumokon a kínai hajtóművek élettartama. Itt észlelhető már javulás vagy még mindig az orosz értékek alatt vannak?
Illetve a légiharc rakéták esetében ua. lenne a kérdés: Mennyire potensek?
Köszi, ha válaszolsz!
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.25. 19:53:24
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
gigabursch 2024.04.25. 17:07:18
Köszönöm!
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.24. 16:20:54
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
bz249 2024.04.24. 13:53:19
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
Burgermeister 2024.04.23. 19:08:49
Bejegyzés: Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 4. rész (záró)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.22. 14:39:33
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 11. rész
Thészeusz 2024.04.22. 13:31:40
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 11. rész
Thészeusz 2024.04.19. 08:06:18
24.hu/tech/2024/04/18/egyesult-allamok-legiero-darpa-mi-vadaszrepulo-harc-teszt/amp/
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 1. rész
Trezor atya · http://utvesztox.blog.hu/ 2024.04.19. 08:05:15
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 1. rész
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.17. 09:53:25
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 11. rész
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.17. 09:06:21
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 14. rész
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.04.17. 09:04:40
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 14. rész
Yaesu 2024.04.15. 06:47:53
Bejegyzés: Szimulátor történelem - 14. rész